söndag 24 juni 2018

24 juni MISS på 150kg bänkpress

Plan: testa max 150kg i bänkpress eftersom jag lyckades ta 147,5kg för två dagar sedan, efter ett lyft på 140kg och ett på 145kg

Förutsättning:

  • Sov midnatt till 08:30, borde varit mycket bra
  • Kroppsvikt 90kg, högre än på länge

Utfall: fail

***********************************
Kl 14:02: Uppvärmning, armcirklar, armbågar, handleder.

Bänkpress: 20*10, 20*8, squat, psoas, 40*6, 60*5 (14:11), squat, 80*5 (14:14), 100*3 (14:16), 112.5*2 (14:19), 125*1(14:23), 132.5*1(14:26), 140*fail (Kl 14:30)
Squat 20*10(14:36), 40*5(14:37), 60*5(14:39), 80*5(14:44)
Lats: 85.5*8 (14:47), 85.5*8 (14:48), 85.5*8 (14:50)
Bicepscurls, hantlar: 15kg*12(14:52), 17.5kg*8, 15kg*12 (14:56)
Mage: 50x (14:58)
Löpning: 1km, -15kmh

Luke Gromen: dollar, deficit, stocks. Bonds vs stocks, now a risk trade since Feb 2018. Due to first rising deficit in peace time = bad for dollar and economy.

fredag 22 juni 2018

Bänkpress Boogie vecka 6, pass 3 = +5kg Personbästa på 147,5kg

22 juni 2018

Efter sex veckor med Styrkelabbets program Bänkpress Boogie satte jag nytt rekord i bänkpress med 5kg idag, midsommar

Kl 14:08
Bänk 20*12, 20*10, 40*8, 40*6, 60*5, 82.5*5, 97.5*4, 110*3 (kl 14:29), 125*1 (skulle varit två reps, men jag valde att spara kraft), 132.5*1(kl 14:40 lättast någonsin), 140*1 (kl 14:47 lättast någonsin), 145*1 (kl 14:53 PB), 147.5*1 (kl 15:05 PB)
Löpning: 20km/h x 1,1,x =1km.
Rörlighet - Kl 15:25

måndag 18 juni 2018

Bänkboogie 6:1 -- maxveckan

Bänkboogie 6:1 -- maxveckan
18 juni

Bänk (125*4*2): 20*15, 40*8, 60*6, 70*5p,  82.5*5p, 97.5*4p, 112.5*3p, 125*2p, 2p, 2p, 2p (14:19)
Biceps, EZ-stång: 7*15, 17*15, 27*15, 37*8, 37*5 (smalt grepp), 37*8, 37*8, 37*8 (14:39)
Mage: 50+50 (kl 14:44)
Löpning: 1.05km -16kmh (14:51)
Rörlighet: squat -14:52
Split, ute: 10 min.


Vetenskapsradions veckomagasin om bastubadets hälsoeffekter. Hjärta-kärl, stroke, demens, högt blodtryck, KOL, astma, ...

Kärlgymnastik, hjärtgymnastik, immunförsvar,

söndag 17 juni 2018

Bänkboogie 5:2 (118*4*2)

Bänkboogie fredag 15 juni, BB 5:2

BB 5:2, bänk 76*5p, 90*4p, 105*3p, 118*2p, 2p, 2p, 2p (13:52) - ganska lätta, men lite utmanande få fart på stången
french press 4*10: 20kg*10, 25kg*10, 25kg*10, 25kg*10 (14:05) - bra syra, lite smärta i armbågsfästena
Lats 67*8, 76*8, 85*8, 94.5*6, 85.5*8 (14:21)
Biceps, hantlar: 17.5kg *10, 10, 10, 10, 7 (14:38)
Mage: 50x (snabba), 50x (14:43)
Löpning 1km -16kmh, kl 14:52
Squat: -14:55


Brain transfer: first parallell neurons, then extensions into silicon, then disable one bioneuron at a time, feeling if consciousness remains. Or don't disable the little biobrain but carry it around.

Bänkbookie 5:3 (133*6*1 -- missade två sista pga 20 timmar fest dagen innan)

Bänkboogie Söndag 17 juni

Uppvärmning: armcirklar, handleder, armbågar
Bänk 20*10, 40*8, 60*6, 75*5p, 90*4p, 105*3p, 117.5*2p, 125*2p, (14:45) 132.5*1(p), 1, 1 (14:57), 1 (15:04), -, - (15:07)
Hantelflys: 15kg *12, 12, 12, 12 (15:26)
Lats: 76.5*8, 85.5*8, 85.5*8, 85.5*8, 85.5*8 (15:41)
Bicepscurls, hantlar: 15kg*12, 17.5kg*8, 17.5kg*8, 17.5kg*8 (15:53)
Mage: 50x, 50x (15:58)
Löpning: 1km -16kmh (16:04)
Rörlighet:  squat -16:05

onsdag 13 juni 2018

Bänkboogie 5:1

13 juni 2018

Bänk 20*18, 40*12, 60*10, 75*6p, 82.5*5p, 97.5*4p, 112.5*3p, 125*1p(13:38), 125*1p(13:41), 125*1p(13:44), 125*1p(13:47), 125*1p(13:51), 125*1p(13:54)
Hantelflys 4*10: 15kg *10, 10, 10, 10 (kl 14:09)
Lats: 67*12, 76*12, 85*8 (14:17)
Biceps: 20kg *6, 7, 5, 17.5kg *10, 8 (14:29)
Mage: 50x (14:31)
Löpning: 1km, -15kmh (14:38)
Squat: -14:42

tisdag 12 juni 2018

Boogie 4:3 (miss på 133*1,1,1)

Bänk (133*1,1,1): 20*12, 40*10, 60*8, 75*5p, 90*4p, 105*3p, 118*2p, 125*2p, 133*1p, 1, - (kl 14:04)
Failure idag pga fest i helgen.

Hantelflys (3*12): 67.5 (maskin)*12, 12, 12 (14:15)
Löpning: 1.05km, -15kmh
Rörlighet: squat -14:25

Would a rose... Yes! The more you know the greater the pleasure. Feynman. Psykiatrikerna. "Kluven", "Gifford lectures", upplysning eller romantik, vetenskap eller religion.

Teaching uses all six types of learning but is basically not something new or extra.

Most critique on their debunking learning styles.

Psykiatrikerna: hjärnan ej en enhet utan motstridiga system sammanhållna av ett litet medvetande som skapar en story, ett narrativ (vänster hjärnhalva). Kan hänga ihop med försvinnande gudinnor och alfabetet. Jämför flyga ett plan med en joystick.

James Fallon, shouldn't walk around, worst psycho ever. Himself! Wife: "doesn't surprise me"

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"