måndag 28 november 2011

Bättre för primadonnan

Jag har insett att jag tränar som en primadonna, men att det går hyggligt ändå. Jag menar att jag aldrig sliter med mjölksyra, blåmärken, sår eller liknande. Jag bara tar i så mycket jag orkar och när det är tomt i musklerna så är det. Jag kämpar dock aldrig i ordets rätta bemärkelse. Däremot tränar jag konsekvent 3 gånger i veckan samt de senaste två åren även ett kompletteringspass på helgen (som i sig inte är särskilt konsekvent).

Uppvärmning: 5 minuter 10-14 km/h
Snedbänk (rejält sned, inte lätt lutande bänkpress, utan mitt emellan axelpress och bänk): 9,8,6 x 90kg. Mycket bättre än förra gången då jag lyfte snett och tappade vikterna och gjorde mycket färre reps
Kabelrodd: 3x9x105kg (dock mycket cheat för att få till alla repsen). Sämre än näst senast men mycket bättre än förra gången då jag gjorde illa armbågen
Vadpress: 15,15,13 x 120kg stående vadpress med fri skivstång. Bättre än senast.
Smalbänk: 9,8,7 x 95kg (klart bättre än förra gångens kollaps, men då hade jag en totalmiss i snedbänk och en armbågsskada från kabelrodden från samma pass i kroppen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"