tisdag 6 december 2011

Framsteg i mark och press

Det här ser ut att bli en ganska bra vecka - den bästa på länge (typ sedan veckan innan viloveckan, dvs för 6 veckor sen).

Uppvärmning: 5 minuter 8-15 km/h
Marklyft: 20kg x10, 60kg x7, 100kg x4, 120kg x2, arbetsset 147,5kg x 6, 4 (dead stop mellan repsen, dubbel överhandsgrepp i uppvärmningen men reverse i arbetsseten)
OH-press: 20kg x 7, 7, 30kg x7, 40kg x5, 50kg x4, arbetsset 65kg x 7,7,6(+), dvs mycket nära en trippelsjua. jag vilade dock ganska länge och som synes var uppvärmningen mycket noggrann
Pull-downs (chin/pull-up-stängerna upptagna): 50kg x7, 75kg x7, 80kg x7, 85kg x7
Dips: 0kg x7, 37,5kg x 7, 6, 5 (klart bättre än förra veckans 7,4,4 på samma vikt)
Sit-ups: 3x15

VIDEOR

Marklyft 6 x 147,5kg

OH-press 7 x 65kg

Dips: 7 x 37,5kg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"