måndag 5 december 2011

Ganska bra start på veckan

Löpband 5 minuter 10-13 km/h
Snedbänk 90kg: 9,8,6 (lite irriterande att jag inte fick upp en sjua i alla fall)
Kabelrodd 105kg: 9,9,9 (mycket fuskdrag med ryggen sista 3 repsen)
Vadpress 120kg: 15,15,15 (första 3x15 på 120. Skönt att det händer något)
Smalbänk 95kg: 9,9,8 (både jag och min kollega trodde att sista 9:an skulle komma, men triceps var tyvärr slut)

Nu börjar faktiskt måndagspasset kännas hanterligt igen (och då ska man veta att jag är lite öm och svullen i höger handled samt var på bröllop i Skåne i helgen). Kanske kan jag t.o.m. sätta alla repsen redan nästa måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"