måndag 12 december 2011

Mediokert pass

Lunchplanen att lyssna på Dr Koos idéer om Japans skulddeflation på Grand Hotel ändrades i sista stund. I gengäld fick jag en liten extrapromenad och kunde välja lunch själv. Jag tog köttbullar på Östermalmshallen.

Dagens träning bar nog lite spår från helgens extraträning. Jag kände mig egentligen stark och trodde att jag skulle klara hela raka set i alla övningar idag, men så blev det inte alls. Musklerna var nog mer slitna av all speedträning än jag kände.

Efter en stark inledning med en ganska enkel 9:a på 90kg snedbänk blev det sen bara 7,6.
I kabelrodden var jag svag från början till slut och fick rycka mig till 3x9 x 105kg - inte snyggt.
Vadpress funkade som det skulle: 3x15x120kg
Smalbänk: 9,9,8+ x95kg i vad jag trodde skulle bli en stabil, nästan enkel, 3x9x95

Jag avslutade med en megaångbastu där jag slängde på 5 fulla skopor med vatten i rad på ett riktigt torrt och varmt aggregat. Det var tur att jag hade duschat kallast möjligt precis innan. Killen som kom in medan jag öste på gömde sig hukandes och frustandes på nedre bänk och sa något om att det måste vara omänskligt däruppe där jag satt.

Imorgon hoppas jag på 7+6 x 147,5 i marklyft och 3x7x65 i overhead press samt 3x7x37,5kg dips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"