tisdag 13 december 2011

Övertränad (tillfälligt)

Idag gick det inte bra, men jag tog mig i alla fall så sakta igenom passet med godkända resultat. Jag kände redan under uppvärmningen i mark att jag hade mycket mindre explosivitet och toppstyrka än i lördags. Antagligen berodde det just på att jag inte hade hämtat mig från alla speedreps i lördags (speedböj 8x3 och speedmark 8x3) samt maxningen i marklyft.

På samma sätt tror jag att speedbänken i lördags och alla failurereps igår hämmade mig i OH-pressen idag.

Dagens pass


Löpning 6 minuter 8-14 km/h
Marklyft 147,5kg: 3+, 3, 2+, 2, 2, 1, 1 (värm 20x8, 60x5, 90x3, 120x3). Dåligt, oväntat. Pga speedmark och speedböj i lördags?
OH-press 65kg: 5,4,3 (uselt, pga speedbänk i helgen, failure igår?)
Pull-ups: 3x7
Dips 37,5kg: 7,6+,5 (värm 7x). Ok, men borde varit bättre. Speedbänken?
Situps: 3x15

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"