torsdag 1 december 2011

Trist slut på veckan, miss i bänk och böj

Jag klipper in mitt inlägg på Stronglifts så det blir på engelska idag

I thought I would be significantly stronger than it turned out today. Jag var nästan säker på att ta 3x5x120 i bänken och definitivt säker på 5x5x112.5 i böj, men så blev det inte alls.

Bench press 120kg x 4,4,4- (this plateau is much harder to break than I expected. Six-seven weeks ago I did 4,4,4,3 on 120kg, without a spotter and straight on from 115 and 117.5 the weeks before)
Squat 112.5kg x 5,4,4,4,4- (and I really went for the 5x5 here. This was my absolute maximum today and didn't even reach last week's standard)
Biceps barbell 50kg x 5,5,5 (plus additional work with dumbells afterward 3x6x20kg + 5x10x16kg) 
Sit-ups (incline, twist) 3x15 + (flat, straight) 40

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"