måndag 9 januari 2012

Lite nedslående måndagspass

Besvikelse ett och två: 1. Jag körde på lägre vikter men det gick ändå kasst, 2. Det fanns inga lediga löpband till uppvärmningen så jag fick köra någon slags hockeysimulator i fem minuter


Värmning: skridskor 5 min
Rodd, kabel: 100kg x 9,9,9 (det kändes som min normala arbetsvikt på 105kg)
Snedbänk: 85kg x 9,8,6 (i år ska jag var noggrannare med att inte köra till failure, min passare ska bara vara för syns skull). Det var lika tungt som när jag misslyckades på 90kg senast.
Vad, sittande: 50kg x 7, 40kg x 10,10 (jaha, nähä, inga 15-reppare här inte idag)
Smalbänk: 85kg x 9,9,6 (andra-9:an var egentligen omöjlig efter min positiva failure [jag skulle inte klarat 10] i första setet). Trots 10kg lägre vikt gick jag inte i mål.
Efterlöpning: 12,6 km/h x 12min. Trots högre hastighet och en minut längre löptid var det mindre ansträngande. Det tar sig. Det enda glädjetecknet idag var alltså 12 minuters löpning på låg hastighet. Sorgligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"