onsdag 18 januari 2012

Mat på en vilodag

Onsdag = vilodag om jag inte är ute och springer

Mat idag:

Gröt med bär: 1 dl fiberhavre, 100g frysta skogsbär, 2dl lättmjölk, tillskott (Biogaia Probiomax, D-vitamin, Sportvitamin, Oil4Life omega 3)
Proteinshake: (knappt) 1 dl kasein + kreatin (ja, igår började jag med kreatin), vatten, 1 äpple
Lunch: Kycklingwok utan ris på Wokhouse, espresso med lite mjölk

Proteinshake: (knappt) 1 dl kasein, vatten, 1 äpple
Mellanmål: 150g stekt entrecôte, 1 apelsin
Middag: Baconlindad ugnsstekt kycklingfilé med mozzarella och pasta
Kvällsmat: 250g lättkvarg, 1 apelsin, 1 smörgås med skinka, tomat och gurka (inget smör)


Motion: kortare gångsträckor under dagen, totalt kanske 6 km promenad, dvs klart under rekommenderad genomsnittlig dagsdos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"