måndag 23 januari 2012

OK måndagspass trots helgens besök på Hell's Kitchen

SATS Stureplan är inget roligt ställe i januari. I år verkar de köra sin största kampanj någonsin så det är fullt på alla konditionsmaskiner när vi ska värma upp. Även idag tvingades vi hoppa över förjoggen och istället gå direkt på snedbänken. Efter snedbänk, kabelrodd och vadpress hoppade vi över smalbänken också där det var dubbla köer till de två stackars bänkpressarna som finns. Jag körde dock en snabb dipssession utan vikt bara för att ge triceps någonting att känna på.

Snedbänk: 20kg x 12,10, 50kg x 8, 6, 85kg x 9,9,8 (En rep bättre än förra måndagen. Jag hade kanske t.o.m. en sista 9:a i kroppen, men ville undvika att göra en failad repetition eftersom det sliter så oproportionerligt mycket på kroppen)
Kabelrodd: 60kg x9, 100kg x 9,9,9
Stående vadpress: 60kg x 9, 120kg x 15,15,13 (ett litet snäpp uppåt från förra måndagen)
Dips: 21x0kg (det hann precis gå lite långsammare sista 2 repsen och jag ville undvika att göra slut på triceps. Imorgon är det ju dags för riktiga, viktade, dips)
Efterlöpning: 15 minuter x 13,4 km/h + 1km på drygt 10 km/h (totalt 4,5 km), stretchning

Jag är särskilt nöjd med hur löpningen utvecklas. Med lite bakfylla i kroppen och ett nyligen utfört vadpass kunde jag kraschat helt på löpbandet. Ändå var det inga större problem att höja farten 0,1 km/h och springa 15 minuter. Det känns extra bra en sån här dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"