torsdag 23 maj 2013

For the record - min frukost

Lite information om mitt näringsintag för den som är intresserad

Både igår och idag åt jag min frukost ca kl 14. Jag brukar inte räkna efter, men nu när jag ändå är hemma gjorde jag det för skojs skull. Jag började med jordnötter, dels för att det är gott, dels för att det är långsamt (dvs lugnar ned matsmältningsprocessen)

Frukosten igår innehöll ca 1100 kcal:

50g jordnötter (%: 12p, 25f, 7kh)
80g rostbröd (%: 12p, 3f, 38kh) med 40g ost (%: 29% fett, 24% protein)
två morötter (95g)
2 stora ägg (130g)
170g lättkvarg (%: 12p, 0f, 3.4 kh)
Kaffe med mjölk (1dl mellanmjölk; %: 3.5p, 1.5f, 4.9kh)
10g Omega 3-olja

Frukosten idag var snarlik (mer kvarg ist för ägg, mer bröd och morötter men mindre ost och nötter, ingen mjölk):

30g jordnötter
90g bröd med 27g ost
3 små morötter (110g)
220g lättkvarg
10g Omega 3-olja


Igår fyllde jag sen på med en Piggelin, en stor hämtwok och till sist en jätteportion Biff Rydberg som jag åt klart ca kl 20. Idag blir det fläskkarré med kokt potatis till lunch och sen vet jag inte vad jag hittar på till middag.

-Just nu funderar jag emellertid på både Piggelin, vaniljglass och kanelbulle :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE