tisdag 21 maj 2013

Formuppdatering, 8 dagar efter knäoperationen

Nu har jag legat helt stilla i drygt 8 dygn och livnärt mig på godis (1/2 kg ca), glass (1/2 kg ca), kanelbullar (7-8 st) samt diverse smått och gott i matväg. Ingen styrketräning, absolut ingen cardio och lite sämre kosthållning än vanligt, även om jag har pressat i mig lite extra kvarg, mjölk, keso och t.o.m. proteinpulver för att inte förtvina helt, har medfört.... vad då?:

Jo en viktnedgång med 1 kg till 86,75kg i "morgonvikt" (emellertid uppmätt nu kl 13, vilket är flera timmar senare på dagen än normalt och därför sannolikt lägre i vikt. Å andra sidan är jag nog mer uppvätskad nu än jag är på morgonen efter första toalettbesöket).

Fettet på magen har minskat till 7mm (det var nere och touchade 7mm någon dag för drygt någon månad sedan men var 8mm tiden innan operationen) så jag har gott hopp om att det i stort sett enbart är en nedgång i fettvikt under konvalescensen och således inte muskelmassa.

Några bilder från nu tagna trots att jag knappt kan stå upp (och inte ska det heller eftersom benet ska vara i högläge):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE