tisdag 28 maj 2013

Första rehabpasset

Efter jobbet småhaltade jag hemåt utan att vara helt säker på om jag skulle köra rehab eller inte idag. Ganska snart packade jag ändå en träningspåse och gick hemifrån mot SATS kl 18.

Jag cyklade i precis 10 minuter på Level 5, rpm 50, 67 Watt ca och hann 2,6km.

Sedan varvade jag de andra tre övningarna: hälsläp, knäveckspress och bensträck med lårdroppestimulans (picka, massera, trycka mm). Jag gick upp till obehag 7 ca, dvs inte alltid direkt 7 i smärta men i subjektivt obehag och ovetskap om det kunde vara föe mycket (jag vill ju inte att skruvarna ska lossna som sjukgymnasten varnade för).

Jag avslutade faktiskt med tre set biceps också med skivstång på 25kg. Jag körde 15, 10, 6 strikta reps med 10 sekunder mellan seten och bytte sen om och gick hem. Jag kom innanför dörren precis en timme efter att jag gick.

Mat: kycklingfile med ris och currysås samt diverse (godis, kvarg).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE