fredag 10 maj 2013

Jättefylla och hamburgarmeny kl 5 på morgonen

Onsdagen bjöd på en spontanutgång som innehöll 15 standardenheter alkohol i form av öl, champagne, vin, drinkar... Totalt motsvarande över en hel flaska sprit. Alkoholintaget följdes upp med en 150-grammare med ost och pommes frites kl 5 på morgonen utanför Hell's Kitchen när de stängde.

Jag passade på att ta en snabb kroppsbild kl halv sex på morgonen för att visa hur en kanonfylla och en stor ostburgare ser ut bakom rutorna : )



Dagen efter blev just "dagen efter" och därmed ingen fasta och dessutom dålig mathållning i form av bl.a. 2hg godis på bion som började kl 21. Driven av bakfylla och lite behov att kolla att formen inte påverkas av sprit, ost och pommes tog jag följande foto på balkongen (där jag tillbringade 4h i solen innan jag blev bakis på riktigt)





Och som svar på frågan "Var ligger stranden?":

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE