onsdag 1 maj 2013

Kompletteringspass för biceps och axlar

Jag följde med min sambo till gymmet idag trots att jag har vilodag. Hon ville ha lite tips om utförande av knäböj, frivändningar och pendlayrodd. Jag passade på att köra mina kompletteringsövningar för biceps och axlar (klokovpress) som jag inte hann med igår. Jag körde helt enkelt på de vikter som fanns på stången varför det blev lite ovanliga viktval:

Klokov 20kg x15, 25kg x15, 25kg x15, 25kg x15, 30kg x14, 35kg x9, 30kg x13
Biceps 40kg *10, 42.5kg *8, 40kg *8, 45kg *4, 50kg *4, 40kg *8, 40kg *8, 30kg *12
Press bakom nacken: 40kg *9
Brutalbänk x12 (en magövning som jag inte har testat på 25 år - se bild)

Brutalbänk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE