torsdag 2 maj 2013

Lite olika sätt att hantera livet och maten :)

Olika kostscheman...

Mitt kostschema:

12:00 Hämtlunch, vad jag vill, på någon restaurang i city (ofta pyttipanna, wok, bentolåda, pannkakor, biff rydberg, entrecote med sallad/pommes och liknande)
16:00 Diverse: frukt, kaffe med mjölk, ibland keso, godis, choklad, ibland kanelbullar
19:00: After workout-mål: mjölk 1-2L plus vad jag vill, t.ex. köttbullar/köttfärssås med spaghetti, lax, grillat (hamburgare, entrecote, kyckling...), rödvin. Just idag blir det spaghetti carbonara, kanske förstärkt med lite ugnsstekt kycklingfilé

Ako Rahims kostschema:

Frukost – 200g äggvita, 10g Duramax, 4g omega3
Powerwalk – 1h
Frukost2 – 10g Duramax
Mellanmål – 100g lax, 130g potatis
Lunch – 200g kycklingfilé, 100g ris (långkornigt)
Träning – 10g Duramax + 30g Vitargo Före
10g Duramax  + 30 g Vitargo efter
Ca 20 min senare 40g Protolux efter
Mellanmål –  200 kycklingfilé, 130g potatis, 100g sparris
Mellanmål – 200g äggvita
Middag – 100g lax, 130g potatis, 100g sparris
Mellanmål – 200g kyckling, 200g äggvita
Kvällsmål – 50g casein, 5g Omega3
Ako: "Och det följer jag slaviskt =) och ska göra det i 52 dagar till"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE