fredag 17 maj 2013

Maximal frivillig böjning av vänster knä

Här gör det ont ca 8 av 10. Det var inte roligt när getingincidenten tvingade fram en än mer akut vinkel och smärta.
 
 
Men så här ont gjorde det tidigare idag:
 
Nyss ekade ett vrål över takåsarna i Stockholms innerstad. En geting flög för nära och jag viftade bort den med mitt vänstra ben (som konstant hålls i nästan sträckt läge - ca 160 grader).

Jag fick oväntat direktkontakt med den vårvirriga getingen (på smalbenet) och kroppen svarade med att reflexmässigt först sträcka ut benet till 179 grader (aj) för första gången på 5 dagar och sedan snabbt böja det maximalt, vilket visade sig vara ca 60 grader snarare än 85 som jag hade trott.

Benet krampade fast i det läget några ångestfyllda sekunder med smärtnivå 9 - ackompanjerat och åtföljt av ett rimligt anpassat primalvrål. 

5 kommentarer:

  1. Hello, I check your new stuff daily. Your story-telling style is witty,
    keep doing what you're doing!

    my webpage; Michael Kors Outlet

    SvaraRadera
  2. Thanks designed for sharing such a pleasant idea, paragraph is good, thats why i have read it
    completely

    Feel free to surf to my blog post; Cheap Air Max

    SvaraRadera
  3. Aw, this was a very nice post. Spending some time and actual effort to make a good article… but what can I say… I hesitate a lot and never
    manage to get nearly anything done.

    Take a look at my page - Mulberry Bags

    SvaraRadera
  4. Hello very nice site!! Man .. Excellent .. Wonderful .
    . I'll bookmark your site and take the feeds also? I am happy to find numerous useful information here within the post, we'd like develop extra techniques
    in this regard, thank you for sharing. . . . . .

    Review my web page - Nike Air Max (http://smu-fr.org)

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE