torsdag 30 maj 2013

Rehab på kontoret

Jag körde rehabövningarna på kontoret på eftermiddagen eftersom jag hade ett möte direkt efter jobbet som skulle omöjliggöra ett helt träningspass på kvällen.

Först kändes knät riktigt stelt i Hälsläp men andra och tredje seten var t.o.m. smidigare än igår.

Mötet handlade om allt möjligt politiskt från jobbskatteavdrag och arbetsgivaravgifter till fri invandring och en total omdaning av pensionssystemet och skolan, försvaret mm. Det drog ut på tiden och solen försvann innan vi avslutade kl 20:15. Hemma fanns en rykande varm pizza klar men jag hann ändå med 10 min cykling på SATS på vägen hem:

10 min, Level 7, 75 rpm, 130 Watt, 3.8km

1 kommentar:

  1. Var du på möte med Liberala Partiet eller? :)

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE