tisdag 4 juni 2013

AJ AJ AJ

Det har bara blivit värre under dagen - hamstringsenan alltså. Jag hasar fram som en levande död och ändå utsätts jag för smärtattacker då och då. På gymmet kunde jag tex inte ens gå upp till cyklarna eftersom jag skrek till av smärta efter tre trappsteg och tvingades vända ned igen. Hos sjukgymnasten kunde jag inte ens upprepa den enkla rehabövningen från de första två veckorna då jag skulle ligga på mage och lyfta hälen. Jag skrek till och hon hittade smärtpunkten precis vid senans infästning på insidan/baksidan av knät.

Jag fick i alla fall några nya övningar att lägga till de gamla, bl a stå på ett ben. Äntligen!

Jag kunde inte träan mycket alls idag så det blev bara Gunnars MAX i biceps och press samt lite mage.

Biceps: 20x10, 20x10, 35x10+6+4, 20x20
OH-press: 20x10, 35x12+7+6, 20x20
Situps: 20, 20 (med stort fokus på att inte släppa anspänningen vare sig i toppen eller botten samt sänka långsamt)

Att duscha och byta om var en riktig plåga. Det är inte lätt att ta av sig skor och strumpor när man inte får/kan vare sig spänna eller sträcka baksida lår... Jag har verkligen tappat två veckor på det här som dr O Morales sa idag.

Och i morgon är det personalfest som inleds med RIB-båt till Fjäderholmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE