torsdag 27 juni 2013

Bakfull igen

Igår drämde jag till med en rejäl fylla tillsammans med Nordea. Vi var bl.a. på Strandvägen 1, Josefina, Oaxen/Slipen, Bistro Jarl, Riche och tog många enheter på varje ställe. Utgången gjorde dels att jag hoppade över gymmet (men jag hann i alla fall rehabba utom cykling och benpress), dels att jag kom hem dyngrak kl 4 på morgonen.

Jag vaknade fem i nio och drog igång börsskärmarna och kopplade upp mig på videokonferensen till jobbet. Halv ett fick jag för mig att gå till gymmet för att förekomma bakfyllan jag anade snart skulle smyga sig på mig. Jag cyklade 30 minuter på level 9, ca 150-160 Watt, 75 rpm och svettades skönt mycket medan jag läste några kapitel av Deception Well på min Kindle Paperwhite.

Efter cyklingen körde jag benpress extremt försiktigt (jag skadade mig tyvärr lindrigt igår i baksida vänster lår, dvs slet upp operationssåren i hamstring lite igen). Jag kan inte sträcka helt på benet när jag sitter i benpressen för då sträcks baksidan och hamstringen slits isär lite där de har klippt av senan för att skapa ett korsband av. Jag körde ändå 3 försiktiga set från 95 grader till 160 grader, dvs ett väldigt litet ROM jämfört med mer normala 70-180. Jag körde 12or på 40, 80 och 100kg i lugnt och metodiskt tempo för att trots allt skapa lite mjölksyra i låren.

Efter benpressen balanserade jag på ett ben på en balansbräda och släpade mig sen lätt illamående mot bänkpressen där någon redan hade lastat på 60kg. Jag gjorde en tia på den vikten och sen en femma på 80 innan jag håglöst drog igång ett Gunnarmedley om 90kg x12+5+5, 60kg x13+7. Efter det var jag riktigt kräkfärdig men körde ändå ett GM för biceps också med 20kg x10, 40kg x8+5+3, 20kg x15+5 innan jag äntligen kunde dricka en liter mjölk och gubbigt sakta och flåsande ta hand om duschandet och ombyte.

Ikväll är det dags att se Man of Steel och imorgon bitti går flyget till Visby. Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE