fredag 14 juni 2013

Humor från träningsvärlden

Den här tjejen driver en ganska stor och populär träningsblogg. Hon tränar OFTA och äter extremt cleant. hennes resultat borde vara fenomenala och många tycker att de är det också (kanske lurade av tonen i det hon skriver). Här är dagens bild, dvs på något sätt på peaken av hennes förmåga och dessutom med "sjukt bra pump" i armar och axlar efter 54 set!:



FYFAN vilket jävla axelpass jag körde idag eftet jobbet! Sjukt bra pump

Jag skulle kunna hjälpa henne med ett program på 3h/vecka, baserat på 15-20 set per gång eller per timme och samtidigt befria henne från den cardio hon tycker är tråkig men genomför enbart för deffens skull och dessutom släppa loss hennes mat- och spritbudget om hon ville det.

Hon skulle spara minst halva tiden och nå signifikant bättre resultat.




























****************   SJUK PUMP   *********************

Ako Rahim är också rolig när han är extremt anti allt som inte är träning 2-3ggr per dag. Det skulle vara kul att se Patrik Sjöberg eller Frank Andersson intervjua honom:

Innan passet så satt jag Marcus och Martin och snackade lite om folk som man träffar och hur de tänker kring träning och livsstil. Att en del personer säger att det är tråkigt och jobbigt att träna och äta så strikt och att man måste "njuta" lite av livet. Typ ta en bärs eller ett glas vin lite då och då, äta onyttig mat då och då. 

Jag säger som jag alltid sagt till mina klienter, om du tänker så! så är du helt fel ute redan från början, och du kommer att misslyckas. Det är som att säga, jag vill inte göra det här men jag ger det en chans. 
Hur du ska tänka är att alkohol, socker, rökning och onyttig mat är GIFT! det förstör kroppen... hur kan det vara att njuta av livet? 

Du ska tänka att äta nyttigt, vara i bra form, må bra, vara pigg om dagarna, träna hårt och NJUT av att se bra ut... Det är LIVET! Tänk efter en gång till innan ni dricker ett glas vin eller två. 

4 kommentarer:

  1. Det underligaste tycker jag är att avsaknaden av "pump" är i det närmaste total på fotot. Och detta efter helt otroliga 54set. Ser snarare ut som att fotot är taget innan passet.
    Kanske beror detta på att hon inte drack "Celsius" innan passet? / Lasse

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, svenska träningsbloggar är en outsinlig källa till ofrivillig humor. Som dock lämnar en besk eftersmak i munnen, varför jag oftast undviker dem :)

    Tror damen ifråga hade mått bäst av att foka på olika varianter av press med skivstång och försökt få till progress på vikt från pass till pass istället för att jaga pump a la fuckarounditis. Lite pumpjagande med riktigt höga reps (30) på bak- och sido-delts, John Meadows-style, hade kanske funkat dock. Men då pratar vi kanske 2-3 set.

    SvaraRadera
  3. Det finns många som ser ut som henne utan att träna :o. Vad tusan pysslar hon med egentligen?

    SvaraRadera
  4. fantastiskt. bara det, fantastiskt. fortsätt såga folk. bloggen ökar bara i kvalitet när du gör det. rehabba bra!

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE