fredag 7 juni 2013

Disco och varför jag orkar träna varje dag

Dagens aktiviteter
 
Lunch på Diplomat (Biff Rydberg och en mellanöl), ackompagnerad av 10-tals studentflak
 
Rehab på kontoret till trance-lista på Youtube. Det sparar en tråkig halvtimme på SATS som kan användas till discoträning av bröst och biceps. Jag har förresten insett varför jag lätt kan träna varje dag numera - det är förstås för att jag inte törs ta i för fullt då det riskerar att skada min såriga hamstring. Annars orkar kroppen bara normalt 4 riktiga pass i veckan.
 
Cykel 15 min, 80-85rpm, Level 6, ca 130W, 6.4 km, sitthöjd 7 istället för 9 för att utmana knät.
 
Bänkpress: 3x10 på 20kg (jag inledde uppvärmningen men bytte när jag insåg att jag kunde få presställningen)
OH-press: 10x20kg, 40kg x 12+7+5, 20kg x17+3
Biceps: 10x20kg, 37,5kg x 10+5+5, 20kg x15+5
Bänkpress: 50kg x10, 70kg x10, 80kg x12+7+5, 50kg x15+5
Mage: Situps 20, 20, 30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE