tisdag 11 juni 2013

Rehabdisco

Jag fortsätter med min extremt enkla, korta och snarast enkelspåriga träning så länge benet är oanvändbart. För tillfället kör jag bänk, press, bicepscurls, chins och dips samt situps.

Jag kör 4 set i varje övning med ca 50 sek vila, ofta enligt principen 10-12 reps till failure i första set, följt av totalt lika många till i nästföljande två set och till sist 15-20 reps på en lägre vikt. Det går fort och jag får pump. Det känns som om det räcker.

Dagens pass

Cykel 15 min, 75rpm, 200 kcal, Level M15 på sittcykel då alla SATS 8 cyklar var ur funktion.

Press: 20kg x10, 42.5 x 12+7+5, 20 x20
Biceps: 20kg x10, 37.5 x 10+6+4, 20kg x 15+5
Bänkpress: 20kg x10, 50*10, 70*10, 82.5*9+5+4, 50kg x 15+5
Situps: 3*25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE