torsdag 6 juni 2013

RIB och några enheter

Strax efter klockan 18 drog vi iväg med 13 st RIB-båtar. Jag hade inte så stora problem att komma ned i båten och även själva åkturen från Nybrokajen ut runt Tynninge och via en kanal mot Waxholm och tillbaka till Fjäderholmarna gick utan skada. Däremot var det lite knepigt att ta mig ur båten. Jag fick hasa mig bakåt med baken först och lyfta ur benen - ungefär som en invalid som tar sig från en bil till en rullstol.

Jag mjukstartade med 4-5 flöjtar champagne och sen blev det kanske 4 glas rödvin till maten och därefter 4 drinkar och en öl.

Jag kom hem kl 02:10 och somnade någon gång strax innan 3. Efter bara fem timmars sömn var det dags för videomöte med mina partners och sen gled jag ut på balkongen för att fånga lite sol - dock hela tiden med videokonferensen på i knät eller nära till hands.

Senare ikväll ska jag förhoppningsvis kunna få till en träning - helst utan att dra upp skadan i baksida lår igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE