måndag 10 juni 2013

Rödvinskväll, protein och mer normal träningsmängd

Jag kan fortfarande nästan känna hur magen spände igår när jag hade pressat i mig en tredje portion marängswiss efter våra kycklingkebab i pitabröd. Då kändes det som om jag aldrig ville pressa i mig mat igen.

Ändå har jag knappast hållit igen ikväll heller: 1L proteinmjölk med 50% mer protein, 225g entrecote, 250g kyckling, 250g kvarg, en potatis och ett glas rödvin. Ja, jag är fortfarande  så ovan att jag blir lite susig av bara ett glas.

Ikväll ökade jag träningsdosen. Jag kom helt enkelt på att benet knappast behöver hindra att jag hänger i saker som chins- och dipsstänger. Det är ändå fortfarande mycket disco då jag inte kan använda benen.

Rehab: 6 övningar (tåhäv, enbensstående, sidbenlyft, hälsläp, lårdroppestimulans, knäledsstretch)

Cykel: 15 min, Level 6, sitthöjd 6 (normalt 9), 75-85 rpm, ca 130 Watt

Bänkpress 20kg x10, 50x10, 70x10, 90x5, 102.5 x3, 82.5 x 10+6+4, 55kg x 15+5 (10sek vila)

Biceps 20x10, 37.5 x10+5+5, 20kg x15+5

Dips 10, 8, 5, 4 (45 sek vila)

Chins: 5, 3, 2, 2 (45 sek vila)

Situps 3x20

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE