torsdag 13 juni 2013

Sportdryck på EAT innan SATS

Mellan 16 och 17 sög jag i mig några flöjtar champagne samt några vårrullar. En halvtimme senare gick jag mot SATS för ännu ett överkroppspass och rehabcykel. Jaf cyklade i en kvart som vanligt medan jag läste The Nanotech Successions av Linda Nagata på min Kindle Paperwhite. Jag körde på den låga sitthöjden 3 (normalt för mig är 9) och Level 6, rpm 75.

Press: 20kg *10, 45kg *12+7+5, 25kg *20
Biceps: 20kg *10, 37.5kg *11+6+5, 20 *15+5
Bänkpress: 35kg *10, 80kg *10+6+4, 50kg *15+5
Situps: 30, 25, 20 (10 sek vila mellan seten)

Mat: 250g kvarg, en banan, ett äpple, 52g BCAA, 50g jordnötter, 220g laxsashimi plus grön sjögrässallad och en stor portion vaniljglass med chokladsås samt ett glas rödvin.

Rehabövningarna gjorde jag på kontoret som vanligt. Det tar en halvtimme men jag kan lyssna på musik på Youtube under tiden så det blir inte så tråkigt trots allt. Idag blev det min lista med goth-musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE