tisdag 2 juli 2013

Cykelintervaller nytt inslag i rehabben. Fyllan hänger kvar. WGCC coming up...

Jag utförde den rehab som går att göra hemma och gick sen till kontoret i 2,5 timmar för att skriva månadsrapporten. Det gick relativt smärtfritt och hjärnan verkar faktiskt fungera som den ska idag.

Innan jag gav upp balkongen hann jag också med att lägga exakt 17 minuter på att utgöra referens för en större mäklarfirma som funderar på att etablera sig hos nordiska kunder som är intresserade av företagsbesök från USA. I stort sett gällde det två frågor: 1) Är Mr NN en pålitlig och bra person som de kan anställa för att representera företaget i Norden och 2) Finns det ett behov av en USA-specialist (till) som ordnar med corporate access (vilket är begreppet för den här typen av företagsträffar) för bl.a. hedgefonder.

Jag har arbetet med herrn i fråga i 12-15 år och tyckte att det var svar nog. Det verkade han som ringde också tycka. Himla tur att jag bokade det här till idag och inte igår för det var nog precis först nu som jag kunde vara kreativ och flytande på finansengelska och ge en riktigt bra referens utan att framstå som antingen dum i huvudet eller en charlatan. Nåja nog om det och till dagens rehab och träning och inte minst fyllestatus.

Jag tänker ibland att jag hämtar mig oerhört långsamt efter Visby, men då glömmer jag att jag först hade en riktigt tung tokfylla i onsdags och en liten berusning i torsdags följt av två tokfyllor fredag och lördag samt 4 återställare på söndagen. Med signifikant alkoholhalt i blodet fem dagar i följd är det inte alls konstigt att jag fortfarande har lite ont i ögonen, är småhes och känner mig lite desorienterad bara två dagar senare. Jag trodde först att dagens cykling och gympass skulle få bakiskänslan att släppa helt men nu har den kommit tillbaka igen, lite light.

Dagens pass:

Cykelintervaller: 5 minuter uppvärmning på 7, 2 minuter på 15 (280W @80rpm), 2min x6, 2x13, 2x6, 2x12, 2x6, 2x11, 2x6, 2x12, 2x6, 2x12, 5x6. Totalt 32 minuter och 330 kcal på cyklarna på Regeringsgatan. Cyklarna på Spårvagnshallarna visar ungefär 50% högre siffror med samma ansträngning.
Benpress: 12x60kg med enbenssänkning, 12x70kg (också excentrisk), 12x80kg (excentrisk). kanske sträckte jag snarare ut 170 grader än 160 grader. Kanske - jag har ju ingen gradskiva med mig.
OH-press, Gunnarmedley: 20kg x10, 47.5kg x11+6+5 (45 sek vila mellan seten), 20kg x13+6+1 (10 sek vila)
Biceps, Gunnarmedley: 20kg x10, 40kg x10+6+4 (45 sek), 20kg x15+5 (10 sek)
Mage: 3x25 crunch med samtidigt säteslyft och 1 sekunds markering på toppen (10 sek vila mellan seten)

Det är inte riktigt dags att höja i vare sig press eller biceps ännu, men jag känner mig faktiskt lite starkare.

Mat: 1L lättmjölk, 6st stekta XL-ägg, 200g sojabönor kokta i passerade tomater med massor med cayennepeppar och svartpeppar, ca 200g broccoli, 3 färska morötter, stark peperoncini samt en liten burk tonfisk i vatten (120g avrunnen). OBS, jag tog inte av ketchupen på bilden; den passade inte. Märks det f.ö. att jag håller på att tömma skafferiet?



"Frukosten", dvs det enda övriga jag åt idag utöver post-workoutmålet ovan, bestod för övrigt av Svarta Lådans stora kycklinglåda med gröna linser och intogs kl 15.

Jag räknar med att känna mig frisk, fräsch och stark och nykter imorgon. Skönt.

Problemet är att under min korta tid på kontoret hann jag bli bjuden av SHB till middag och festande på Wermdö Golfklubb imorgon (WGCC-onsdag) och svarade ja. Jag tänkte att nu har jag gett mig in i leken (dvs sommarfyllor) och kan inte backa; Det är lika bra att köra hela vägen in i kaklet och ta reparationerna i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE