tisdag 30 juli 2013

Du är vad du äter

Jag tittar på ett riktigt skitprogram medan jag äter. "Skräckvinjetten" - som ska få folk att bli äcklade och tänka att det är klart att man blir sjukligt fet om man äter det där - visar bara mat som jag äter hyggligt regelbundet. Allt som är gott utmålas som rena giftet. Allt ska vara extremt, drastiskt och jobbigt. Folk hotas dö i hjärt- och kärlsjukdomar och i annat fall bli invalider med trasiga ryggar. Löjligt. Livet ska vara gott.

Jag äter godis, korv, glass, pannkakor, sylt, dricker läsk och kaffe för att inte tala om alkohol. Skillnaden är bara att jag 1) tränar fyra timmar i veckan och 2) äter lagom mycket - mycket tack vare att jag bara äter 8-9h per dygn.

Som sagt: ett riktigt skitprogram (med Anna Skipper)

Idag åt jag bentolåda från Sushi Yama i PK-huset till lunch, följt av en 88:an och senare en Daimstrut mini. Två glassar om dagen håller depressionen borta :)

Innan gymmet tog jag en dubbelsmörgås med skinka (brödet innehöll ca 42% kh, 11% prot, 8% fibrer och jag åt ca 10 skivor skinka samt ca 10 skivor inlagd gurka)

Efter gymmet (hittills) har jag ätit 250g lättkeso (27.5g prot), 1L lättmjölk (35g), 250g kycklingfilé med vildris, ärter och currysås (ca 60g), 500g kvarg med bär (ca 60g), 2 morötter.

Träningen

Rehab på jobbet; fullständigt program inkl balans, blundande statiska utfall och lite stående lårcurl
Cykling: 10 minuter på L12, 2 minuter på L6
Benpress: 100kg x12
Excentrisk enbenspress: 120kg x12, 150kg x12
Lårcurl: 10kg x3x15
Bollböj: 2x20 + enbensbollböj x20
OH-press: 20kg x10, 40kg x5, 50kg x12 +5- +3, 25kg x15+5, 20kg x12+8
Rodd i maskin: 50kg x20, 60kg x15, 50kg x15,12,12
Biceps: 20kg x20+15+10
Mage, crunches med några sekunders stopp på toppen: 30+20+25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE