torsdag 25 juli 2013

Enbart rehab igår

Jag bestämde mig spontant från att vila från allt tungt arbete igår, dvs cykling, benpress, bänkpress, OH-press och liknande. Jag genomförde således bara de tekniska delarna i rehabprogrammet och tränade heller ingen överkropp.

Det är nog inte särskilt smart att dra igång med hård träning 7 dagar i veckan direkt efter 2 veckors vilande och alkande : ). I gengäld körde jag åtminstone noga igenom bensparkarna med gummiband, lårcurl med gummiband samt alla andra rehabgrejer: böja knät, sträcka knät, tåhävningar, enbensbalans och statiska utfall.

Mat på en vilodag:

Lunch: Bentolåda från Sushi Yama (dvs 5 bitar sushi, 2 små grillspett, en rejäl laddning yakiniku) och en kompakt krabbsallad. Jag gilla rinte riktigt ris så jag äter inte det till lunch utan fyller på med andra kolhydrater istället (frukt, glass...)
Mellanmål: jordgubbar, 1 päron och en glass (GB sandwich)
Middag: 250g grillad lövbiff, 1 liten päronsplit, 250g kvarg med 200g hallon, 2 morötter, 2 rostmackor med ost och gurka (samt flörstås sm alltid en matsked omega3-olja från Arctic Med, 1 tuggtablett av BioGaia Protectis mjölksyrabakterier samt en multivitamin)

Morgonvikt torsdag: 86,1kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE