söndag 21 juli 2013

Fullständig rehab genomförd idag

...-inklusive bollböjar och gummibandssparkar. Det enda som uteblev var benpress eftersom jag inte gick till gymmet. Följaktligen ingen riktig träning idag, bara rehab. Imorgon blir det på riktigt igen.

Jag småjoggade t.o.m. lite idag när jag vid slussen från ena plattformen såg att mitt tåg skulle komma om 1 minut på andra plattformen och måste jogga till trappan, nedför trappan, uppför nästa och fram till vad som skulle vara ett kort tåg. Jag var försiktig, medveten om att jag gjorde något förbjudet, men det kändes inget och det gjorde att jag hann.

Najs!

För övrigt är fastan igång igen och jag åt "frukost" kl 14. Morgonvikt 07:30 var 86,5kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE