lördag 6 juli 2013

Kreta

Fredag: Upp med tuppen (om den går upp kl 04:20) och iväg mot Grekland. Klockan 15 lokal tid var vi framme vid Minoa Palace i Platanias och gick ut på stranden för en eftermiddagssession i solen. Personalen serverade glatt några öl och paraplydrinkar (inte gratis!) men vid 18-tiden räckte inte det som underhållning. Dessutom kände jag hur mitt rehabprogram lockade... (NOT).

Hursomhelst jag körde igenom rehabben och blev svettig som en svettig person, men kände mig ändå rätt nöjd efteråt. Ibland skulle jag vilja vara min sjukgymnast för jag är löjligt samvetsgrann när det kommer till mina övningar. Tanken var att ta det lugnt med alkoholen första kvällen men en utmaning, en dare, slutade med att hela miniflaskan med raki som kom med notan gick åt och efter det var det lätt att fortsätta med många fler drinkar, lika många öl och flera fernetshots.

Idag lördag har jag stekt mig vid vattnet ca 11-17 men ännu helt utan alkohol (kl är 19 nu). Jag körde det mesta av rehabben i solstolen (allt utom balans och enbensböj) så rutinen på hotellrummet gick snabbt. Min plan är att köra varje dag, men jag är faktiskt nöjd om det bara blir varannan dag. Jag har inte fått några hugg i baksidan sedan senaste besöket hos sjukgymnasten i tisdags och knärörligheten har t.o.m. blivit ännu bättre. En skön sak med de här två veckorna är att det inte verkar finnas något rimligt sätt att gymma på så jag "slipper" det helt och hållet - Sug på den alla träningsfascister som tror att noll alkohol och träning varje vecka är ett måste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE