lördag 13 juli 2013

Nytt rekord

Nytt rekord i bakfylla efter en fredagkväll i Chania med eftersläckning på Eclipse mm i Platanias. Kretensarnas drinkblandningskunskaper sattes på prov med Whiskey Sour, Blue Hawaii, Strawberry Daiquiri, Pineapple Daiquiri, Grasshopper mm. De föll helt platt till marken eftersom den ena drinken smakade värre än den andra. Det gjorde bakfyllan än värre eftersom minnet av kvällen fylls med idel äckliga smakupplevelser.

Tre återställare (stora öl) i förmiddags tog hand om vätskebalansen och såg till att minska bakfyllans skadeverkningar genom att smyga in nykterheten istället för att köra kall kalkon rakt av. Det blev lite midre frukost än vanligt också, så några av frukostäggen fick ersättas med en stor glass istället. Jag är fortfarande lite darrig och kroppen skulle nog må bra av en snar gyros i pitabröd med extra mycket vitlökssås. Däremot ska den nog inte ha mer alkohol idag. Det finns en gräns för när sportdryck ställer till det mer än den fixar. Precis som Celsius bör begränsas till en i veckan vid speciella pass bör ölen hållas till 3-4 på nyktra dagar och valfritt antal på den veckovisa storkonsumtionsdagen eller -dagarna (förslagsvis två dagar).

Igår skötte jag rehabben exemplariskt (utom knäböjen och gummisparkarna åt sidan). Jag körde faktiskt extra mycket lårcurl, balans och rörlighet. Idag  blir det nog ingen rehab alls så kör jag perfekt imorgon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE