måndag 15 juli 2013

Pizza, risotto och pasta

NU känner jag mig faktiskt lite övergödd efter de senaste dagarnas kolhydratladdande.

I förrgår pressade jag i mig pizza som om det inta fanns någon morgondag, igår var det kycklingcrêpes och fyllda pannbiffar, idag en stor risotto till förätt (dvs en huvudrätt) OCH en rejäl pasta till varmrätt. Dessutom fick jag i mig tre stora sportdrycker (Mythos och Alfa) och den största strutglassen som går att hitta i en supermarket. Det spänner i magen och jag är lite illamående - så här kanske gässen som odlas för sin lever mår hela tiden.

Igår var jag eventuellt lite bränd men idag har jag återhämtat mig. Dagarna rullar vidare med idel solande, mat och ibland lite öl eller glass. 14 dagar ren återhämtning. jag tror tom rehabövningarna kan räknas till vilan. De ger precis den där lilla blodcirkulationen som behövs för att förse hela kroppen med näring.

Det skönaste med dagarna är att jag bara pumpar igenom bok efter bok. Efter Linda Nagatas fyrtal i nanotech, hittade jag Mark Alperts triss i hightechthrillers och efter det har jag precis börjat med Rho-trion av Richard Phillips och de böckerna verkar också riktigt lovande. Tänk att tack vare Kindle så lätt upptäcka 10 nya böcker på semstern och ladda ner dem en efter en till solstolen i takt med att böckerna läses ut.

Not: Jag använder Kindle Paperwhite som har överlägsen batteritid och läsupplevelse - som papper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE