onsdag 3 juli 2013

Rätt in i kaklet

Starta CNBC, Läsa FT, kolla rubriker på Bloomberg

Morgonvideomöte 8:15

Rehab på balkongen 9-9:45 (gummibandslårcurlen 3x15 kändes riktigt bra och knäleden var dessutom rörligast hittills sedan op. - jag drog nästan helt utan problem hälen hela vägen till sätet under mina 3x15x5sek.

Chatta, läsa, kolla, greja dona...

Läsa bok och sola 10:30-11:30 (medan technon skränar ur datorn och börsgraferna segar sig fram över skärmen)

Gym 12:30-14

Cykelintervaller: 5 minuter uppvärmning på 7, 2 minuter på 15 (305W @86rpm), 2min x6, 2x13, 2x6, 2x12, 2x6, 2x11, 2x6, 2x11, 2x6, 2x11, 5x6. Totalt 32 minuter och 320 kcal på cyklarna på Regeringsgatan. 3% mindre än igår. Det ska märkas när man TRÄNAR FÖR OFTA.
Benpress: 12x80kg med enbenssänkning, 12x90kg (också excentrisk), 12x100kg (excentrisk). Inga hugg och 30% högre belastning än igår.
Bänkpress: 20kg x10, 20x10, 40x10, 60x10, 80x10, 90x10, 80x9, 70x10, 60x10, 60x10 (alla set från och med 90 och nedåt till positive failure). Fokus på metabolisk stress.
Biceps: 20kg x10, 35kg x12, 30kg x10, 20kg x10. Metabolisk stress här också, dvs inga tunga vikter eller negativa reps som skulle medfört mekanisk stress.

Mat = frukost kl 14-15: Lite aminosyror (Purple Wraath före och efter träningen), 2L lättmjölk, kycklingwok med cashewnötter

Nu har jag tränat ned mig och skulle behöva återhämtning. Jag skulle dessutom behöva författa halvårsrapporten...."VD har ordet" bl.a. Istället ska jag som sagt till Wermdö golfklubb och festa... Inte smart. MEN, den som tränar och dricker mår bättre än den som bara dricker.



Så här ser det ut efter fem dagars konstant supande, överlappat med 4 dagars träning:

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE