måndag 8 juli 2013

Rehabmannen

Jag ser kanske lite tunn ut här men det måste vara något fel på perspektivet

#fylla #gyros #pita #souvlaki #alkohol #rehab


Enbensbalans
 
Pre beach: 4x3x20 benlyft med gummiband, 23+15+7 lårcurl med gummiband, 40 sekunder enbensbalans
Beach: 3x40sek enbensbalans, 3x15x5sek knärörlighet (hälen mot baken liggande på mage - jag kommer hela vägen redan i slutet av första 15-setet), 3x20 tåhävningar, 3x15x15sek knäledssträck ("översträck" helt rakt ben med lite press ovanfrån), bad i 1-metersvågor, dvs stokastisk balansträning som jag gissar är bra så länge det inte skadar men det var lite osäkert att ta sig upp ur vattnet med vågorna kraschandes bakifrån
Post beach: 1x60 knäböj, 1x12 excentriska enbensböj, 100 armhävningar (30+30+25+15), 3x20 crunches 
 
Mat: hotellfrukost (3 ägg, bacon, vita bönor, stekt svamp, apelsin, grapefrukt, vattenmelon
Strandsnack: 1 trekantstoast med ost och skinka
Post beach: 1 banan
 
TILLÄGG: Middag på Symposium, kyckling Mesanovesum eller nåt liknande, dvs kycklingfilé med bacon och diverse annat gott. Idag är för övrigt andra nyktra dagen i rad (en stor stark till maten idag räknas inte som annat än vätskeersättning. Det är garanterat nyttigare än en Celsius i alla fall)
 

1 kommentar:

  1. hehe, det är allt bra fucked att folk tar en celsius eller två varje dag innan träningspasset. Det blir en hel del koffein och socker per vecka. Det vore påtagligt mer resonligt att ta en i veckan. Så får man lite effekt av drogerna också.

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE