onsdag 10 juli 2013

Retsina, 1L 3.35 EUR

Mot slutet av dagen på stranden insåg vi att vätskebalansen var åt skogen, men tre snabba halvliter öl var tog hand om problemet. Vi följde upp med några smakprov ur litertetran med retsina som införskaffats dagen innan för 3.35 EUR och stealthily smugits in i minibaren.

Nu: dags att leta middagställe (vilket är både lätt och svårt. Lätt då det finns massor med bra ställen. Svårt då det finns massor med bra ställen)

Tidigt i morgon åker vi mot Elafonissi eller nåt sånt, en rosa snäckskalsstrand med karibiskt blått långgrunt vatten. Efter det blir det mer sportdryck



Och, ja, jag har kört min rehab - allt utom knäböj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE