torsdag 11 juli 2013

Slarv med rehabben men inte med sportdrycken

Uppstigning 7:35 för en snabb frukost på 4 stekta ägg, bacon, vita bönor och massor med frukt (mest grapefrukt). Egentligen var det inte riktigt sant för jag vaknade 10 minuter för tidigt och passade på att raka mig för att lättare kunna smörja in solskydd i ansiktet. Frukosten var heller inte särskilt snabb utan bara något forcerad jämfört med normalt.

Elafonissi var precis så karibiskt man kunde tro - långgrunt in absurdum, kristallklart vatten, gulvit sandstrand med rosa inslag. Samtidigt visade sig stället vara ett riktigt blåshål så det krävde sina 30 grader i lufttemperatur för att inte bli kyligt. Den kombinationen gjorde att man såg många ovetandes gå runt med inte så sköna solskador som bara blev värre för varje timme. Inte jag.

Efter stranden investerade jag 1.30 EUR i två 33cl grekisk starköl (65c st alltså) som jag snabbt sög i mig på balkongen medan jag sorterade foton från Elafonissi. Det är viktigt att fylla på med vätska efter en dag med sol och bad.

Middag: En guide tipsade om Vanilia så jag tog en portion stulet lamm där (Kleftikos) och en halv grekisk sallad och 1/3 pizza med bacon. Bra ställe. Dessutom riktigt prisvärt.

Tyvärr körde jag ingen gummibandsrehab idag. Det blev bara balans, tåhävningar och rörlighet, men inga knäböj, lårcurl eller gummibandssparkar. Slarvigt, men i gengäld drack jag sportdryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE