tisdag 16 juli 2013

Stor röv och mycket mat

Tisdag: ingen öl idag... utom en liten på balkongen innan läggdags

Dagens mat blev den vanliga frukosten på 4 ägg, bacon, vita bönor och en laddning grapefrukt och apelsin samt en kopp kaffe och två glas nypressad apelsinjuice.

Till middag tog jag sen en halv grekisk sallad en grilltallrik med 4 fläskspett samt den största gyros jag någonsin sett. Bara gyrosen i ett pitabröd stort som en middagstallrik hade räckt för två normalhungriga. Nu blev jag tokmätt idag igen fast jag igår sa till mig själv att jag inte ville bli så mätt igen.

Annars har jag noterat att musklerna i vänster stjärthalva växer av rehabben medan högern inte hänger med riktigt. Jag har även idag fått till ett fullt rehabprogram och lite till. Jag söker mjölksyran och finner den. I balansövningen söker jag obalans och rättar till den. I rörlighetsövningarna utmanar jag ytterlägena. Nu når jag baken med hälen redan i första repetitionen (givet att jag förlänger den till snarare 10 sek än bara 5 sek). Mycket bra. Däremot gör jag inte benpressen eller knäböjen. Jag tar det när jag kommer hem istället. Då har iaf hamstringen fått vila och läka ihop ordentligt och jag kan gå på för fullt.

Bara 2 soldagar kvar och därefter en halvtidig hemresa på fredag.

mvh, skitbrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE