torsdag 15 augusti 2013

Dagens pass - första bensparkarna

Jogging 3km 10-15 km/h (13:43) - andra joggingen sedan klartecknet i tisdags. Benet har dock tyvärr svullnat såg jag efter passet
Lårcurl, enbent: 8x15 (2.5-20kg i 2.5kg-steg, Från 12.5-20 excentriska reps)
Benspark, enbent: 8x15 (2.5-20kg) - det brände skönt och bra i låret trots de låga vikterna
Bänkpress: 20kg x15, 50x10, 80x5, 100x4, 110x1, 115x1 (segt), 100x5, 4, 4- (inga volymset eftersom jag uppenbarligen är lite övertränad; jag går ju inte framåt i styrka)
Chins: 8, 7, 5 (Book of Muscle brukar rekommendera att man siktar på 20 reps totalt som en start)
Biceps: 20kg x10, 25x10, 25x10, 20x10
Hängande benlyft: 1x10

På jobbet körde jag Draken 3x8, balans blundande 6x10 sek, dynamiska utfall 3x15, knärörlighet, tåhävningar 3x20. Sedan i tisdags tar jag i stort sett enbart Draken på allvar och resten gör jag lite slentrianmässigt och så snabbt som möjligt.

MAT
Lunch: Biff tatetaki (ungefär) på East kl 13 - mycket nyttig, god och bra lunch
Mellanmål: 1 äpple, 1 persika, 1 päronsplit, kaffe med mjölk
Post workout: 1L proteinmjölk, en bit hemlagad köttfärs- och baconpizza (en del skulle tycka att enbart pizzan var lagom som en lunch åtminstone), en stor portion kyckling med ris, gröna bönor och svampsås, 100g Whey 80 med vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE