fredag 23 augusti 2013

Fredagspass istället för lördag

Jag ska bort i helgen så jag fick köra idag istället för imorgon

Uppvärmning: löpband 10 minuter varav ett tvåminutersintervall på 17 km/h (snabbast hittills med det nya korsbandet)

Bänkpress: 20kg x15, 50x10, 80x5, 100x4, 110x1, 115x1
Knäböj: 20kg x10, 50x10, 70x5, 80x5, 5, 5
Roddmaskin: 60kg x20, 15, 12, 10, 10
Shrugs: 20kg x10, 70kg x20, 15, 12, 50kg x20
Lårcurl, enbent: 10kg x15, 15x15, 20x15, 25x15 excentriska, 30x10 excentriska
Hängande benlyft, toe to bar: 1x16

Lunch: 452g cevapcici från Ingelsta kalkon, serverad med inlagd gurka och rårörda lingon
Mellanmål: vindruvor, smågodis, kaffe med mjölk
Mat efter gymmet: 1L mjölk, 100g Whey80, kebab med pommes från Milano, grogg med nachos

...och 4 rostade smörgåsar med honung

Imorgon väntar skaldjursfrossa i Göteborg, takpool och middag... samt förstås en massa alkohol. Jag längtar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE