måndag 12 augusti 2013

Pannkakor

Jag tittar på Du Är Vad Du Äter på sjuan medan jag proppar i mig ett 600g-paket med ICAs pannkakor med lingonsylt till. Anna Skipper skär samtidigt bort mjölprodukter ur deltagarnas kost :). Då skulle hon veta att jag dessutom åt 7 pannkakor från Ö-hallen med lingonsylt till lunch idag...

Skillnaden är att mina pannkakor går RÄTT UT I KNÄNA, medan deras mjöldiet bara satt sig i magen. Den stora skillnaden är förstås att jag tränar, men som tight nummer två kommer Intermittent Fasta. Kom ihåg hur mycket fett som rann av mig när jag bara låg stilla hemma med benet i högläge i två veckor.

Det finns inget nytt att säga efter dagens pass; Benpress 3x15x160kg, Bänkpress upp till fail på 120kg, trots en lätt etta på 115 och tvåa på 110kg samt tre femmor på 100kg. Förutom den lite irriterande missen på 120kg så var passet som en repris av förra måndagen: cykling, rehab, benpress, lårcurl, balans, utfall (på halv pilatesboll!), bänkpress, biceps... men ingen mage eller shrugs.

Genforskningssajten 23AndMe sa också följande om mig idag:

You scored 65 out of 150 possible points. On average, men scored about 61 and women scored about 52. In the research used to validate this test, individuals with Asperger's syndrome or high functioning autism scored about 77 on average.

-Inte alls autistisk med andra ord, oavsett vad folk säger.

1 kommentar:

  1. Går folk verkligen runt och kallar dig autist? :p

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE