måndag 26 augusti 2013

Stark av sprit

Fyllan verkar ha laddat batterierna i helgen. Just dagen efter en rejäl utgång är sällan särskilt kul, men därefter brukar jag få en lyckoboost som kan vara i flera veckor. Dessutom gör en enstaka utgång med tillhörande mat att jag ofta är starkare dagarna efter. Idag märktes det tydligt i bänkpressen att jag kunde göra fler reps på de högsta vikterna än förra måndagen.

Cykel 5 minuter, Level 13, maxansträngning
Bänkpress: 20kg x20, 50x12, 70x10, 100x6, 105x4, 110x3, 80x14, 70x12, 60x14
Pendlayrodd: 20kg x10, 40x10, 70x10, 70x10, 50x18, 50x12, 50x12
Biceps: 30kg x13, 25x13, 25x10, 20x13, 20x10

Enbenspress: 1x15
Leg extension, enbent: 10, 15, 20, 25, 30 x3 utan vila, 35x15, 40x15 (excentriskt)
Lårcurl, enbent: 10kg x15, 15x15, 20x15, 25x15 (excentriskt), 30x10 (excentriskt)

Lunch: wok från Wokhouse på Regeringsgatan
Mellanmål: tomater, två päron, vindruvor, blåbär, kaffe med mjölk
Post workout: 1L proteinmjölk, 100g Whey80 med 4dl mjölk, Biff Rydberg, 2 morötter, 1 glas rödvin, 2 rostade mackor med kaviar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE