tisdag 8 oktober 2013

Ett medicinskt fenomen

Jag känner mig ibland som ett medicinsk fenomen - inte minst när jag super ohämmat i tre dagar och går till gymmet och kör tung bänkpress efter bara tre timmars sömn och bara ett halvt dygn efter sista ölen i ett annat land. Men nog om gårdagen; idag mådde jag bättre om än långt ifrån bra.

Jag ägnade dagen åt att återställa vätskebalansen som verkade lite rubbad efter tre dygn med alkohol och kaffe - jag vägde t.ex. under 86 i morse vilket måste bero mer på vätska än fasta vävnader.

Löpband: 5 minuter 10-16 km/h
Knäböj: 20x10, 50x5, 70x5, 90x5, 100x5, 100x5, 100x5 (sladdrig och svajig men styrkemässigt nästan helt ok)
OH-press: 20kg x10, 40x10, 52.5x9, 52.5x6, 32.5x17, 32.5x11 (Den markerade sexrepparen var nog årets största kämpainsats)
Chins: 12,7,6
Mage: 20, 25, 25
Lårcurl: 10kg x15, 20x15, 30x15, 40x15, 40x10, 45x10
Benspark: 10-60kg x 5,5,5,5,5,5 utan vila, 60x10, 55x15, 50x15

Lunch: kycklingwok, tomater
Mellanmål: pepparkakor, äpple
Post workout: 1L proteinmjölk, 90g Whey80, 1 paket bacon, pasta, 140g laxfilé, broccoli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"