tisdag 8 oktober 2013

"Krakow has him now"

Ja, en del trodde nog att jag var försvunnen i Krakow. Som tur var så var det bara telefonen som var borta. Tre festnätter i en stad där en halvliter god öl kostar 14kr var emellertid tillräckligt för att jag skulle gå ner 1,5kg i vikt och tillfälligt tappa ett snäpp i styrka.

Jag inser att jag åt väldigt lite och drack ganska mycket i Polen. Brunch på fredag, middag på fredag, frukost på lördag innan jag gick och la mig, brunch på lördag, sen lunch på söndag, en kebab sent söndag kväll och ingenting på måndag förrän efter gymmet kl 18.

Fredag: Krakow, shooting range med Kalshnikov, pumphagel, Glock, 38 special, Tete (?) mm
Lördag: Krakow, Trabantsafari
Söndag: Krakow, fantastiskt god rådjurssadel på Milano
Måndag: flyg hem från Krakow, bakis som en örn och med känslan av att ha blivit drogad och varit nära en "The Hostel"-situation. I slutänden kom jag ändå hem i ett stycke och med klockan i behåll (en telefon är knappast mycket att oja sig över, men en Hublot Big Bang Rose Gold är lite värre)

Jag somnade vid 03:30 i måndags och gick upp 3 timmar senare. koffein, sprit och eventuella Hostelförsök snurrade i skallen hela dagen. Flyget gick 12:55 och jag landade i Stockholm 14:30 och var på gymmet 16:30. Jag räknade med att jag bara hade några timmar på mig från landning innan den riktiga baksmällan skulle slå till och sänka mig så jag skyndade mig till gymmet så fort jag hade kollat mina mail och dragit igång en tvätt av bl.a. jacka och jeans (de röker inomhus i Krakow).

Löpband: 5 minuter 11 km/h
Bänkpressen blev sladdrig och instabil, men jag kom ändå upp till 2x2 på 110kg (ska vara 1-2 x 120) och nästan godkända "långset" på 10,10,12 på 90,80,70kg
Rodden var fruktansvärd och jag stannade vid 2x8x70 (ska ju vara 80) och 3x15x50 (istället för 20x60kg)
Biceps var ännu värre så jag gjorde bara 3x10x30kg innan jag måste ge upp stången
Lårcurl var omöjlig att ta i på riktigt i så det blev 10kg x15, 20kg x15, 30kg x15
Benspark: 10x5, 20x5, 30x5, 40x5, 50x5, 50x15, 50x15

Jag bastade i 9 minuter för att komma i balans och få bli av med illamåendet efter rodden och smälta mjölken lite innan jag gick hem. Middagen blev 250-300g laxsashimi samt en stor portion glass (1/2 liter) och några hekto plockgodis innan jag somnade i soffan kl 20.

Kvällens benböj och militärpress blir nog också en utmaning, men sen har jag nog återhämtat mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"