onsdag 9 oktober 2013

Lång återhämtning

"Jag ser fortfarande dåligt", konstaterade jag när jag promenerade till jobbet i morse. I normala fall har jag nästan felfri syn, men efter en rejäl fylla ser jag suddigt ett tag. I morse var det över två dygn sedan jag söp, men tre dygns spritmarinering verkade fortfarande sitta i ögonen. Det säger något om magnituden på alkoholintaget fredag lunch till måndag morgon. Vilodag idag var således ovanligt välkommet.

Själva jobbdagen ägnades åt kundmöte med en firma från Schweiz (tur att det inte var i tisdags för då var jag nog nästan fortfarande berusad) samt ett bolagsmöte (återförsäkringsfirman Munich Reinsurance - lågt P/E-tal, men so what?).

Jag misstänker att jag måste ta mig igenom hela torsdagen, pressa mig i marklyft, dips och biceps, duscha, matfrossa och sova ordentligt innan jag kan vakna upp som en fräsch människa igen på allvar på fredag. Nästan tre dygns fylla kräver således tre träningspass och fyra dygn för återhämtning när man är 42.

I övrigt kan jag fortfarande konstatera att börsen är extremt dyr och borde och torde halveras inom 18 månader, men att det kan komma ett förledande sista ryck uppåt i höst kanske triggat av en tillfällig lösning på USAs budget- och skuldtakskris.

Jag frågar mig också vad Obama håller på med som medvetet föser USA till randen av teknisk konkurs och finansiell kris istället för att försöka gå lite närmare budgetbalans. Varför känner han att han måste driva landet med stort underskott och underminera framtida generationer med ett redan gigantiskt och snabbväxande skuldberg? USA har en lång tid av återhämtning framför sig. Kommer de ens vara sig lika om 10 år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"