tisdag 15 oktober 2013

Seg vecka, men ok resultat

Jag flåsar av träningen, av maten och av allmän ansträngning. Den här veckan är jag inte riktigt mig själv. Förra veckan var jag bakis hela veckan så jag förväntade mig bättre resultat den här veckan. Nåja, även om allt känns trögt så är faktiskt resultaten bättre idag. Kolla t.ex. 13 reps i chins på tung morgonvikt, 20 reps på 60kg leg extensions, tian på 50kg lårcurl och kanske även tian på 52.5kg OH-press trots en tung tia på 40kg precis innan.

Löpband: 5 minuter 10-17 km/h
Knäböj: 20kg x10, 50x5, 70x5, 90x5, 100x5, 100x5, 100x5 (det kändes tungt idag)
OH-press: 20x10, 40x10, 52.5x10, 52.5x6, 32.5x17, 32.5x11 (tungt redan på "uppvärmningsvikten 40kg)
Chins: 13,6,6 (positiv failure på 13 gör det riktigt svårt att ta många reps i andra set)
Mage: 15, 20, 25
Benspark: 20x5, 30x5, 40x5, 50x5, 60x5 utan setvila - detta är min uppvärmning
Lårcurl: 10kg x15, 20x15, 30x15, 40x15, 50x10 (nu tar det sig i lårcurl)
Benspark: 60x20, 55x15, 50x20
Balans: 3x30x, 1x90s (halv pilatesboll, felvänd och rättvänd)

Lunch från Svarta Lådan: stor kokt lax med rödbetscrème, gröna linser, råkostsallad
Mellanmål: äpple, päron, skinka och keso, tomater, kaffe med mjölk, en Delize-chokladbit
Post workout: 1L proteinmjölk, 2 bananer, 1 äpple, kantarellsoppa med 6 ost- och salamismörgåsar, 100g Whey80

Tung morgonvikt: 88,1kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"