måndag 19 maj 2014

Failure men ändå nöjd - typiskt mig

Jag misslyckades med RSR-rutinens schemalagda 2x2x127,5kg i bänkpress idag.

Gårdagens löppass kan ha inverkat något (jag har stapplat omkring på stumma och smärtande vader som en våldtagen dvärg. Löpningen på 9 km var andra passet på 19 månader och förra gången [10 km] var precis en månad sedan)) men i grund och botten är jag nog inte stark nog just nu för 2x2 på 140% av kroppsvikten. RSR-programmet gör mig lite starkare men inte alls i det tempo det utlovar.

Jag är ändå nöjd, eftersom jag 1) blir starkare och 2) jag blir det på bara två pass i veckan i en modifierad rsr-variant istället för tre pass, vilket gör att jag kan fokusera på RSR för marklyft samtidigt

Uppvärmning: löpband 5 minuter 10-15 km/h (aj, aj, aj i vaderna)
Bänkpress: 20x10, 40x10, 50x8, 70x5, 90x4, 100x2, 120x1, 127.5x1, 127.5x1, minireps på 140kg x10 (kanske skulle jag värmt upp mer i bänken, någon extra reps på 110 eller 120 kg t.ex.)
Skivstångsrodd: 20x10, 50x10, 70x10, 90x10,5,5,5, 70x15, 15
Biceps (skivstång): 20x10, 40x10, 35x8, 30x8, 30x10, 25x12, 20x12+5+5+5 (10 sek vila)
Rörlighet: narrow squat, wide squat, reverse superman (axlar), soffstretch (höft)

bastu: 15 min
morgonvikt: 90,9kg

Och så snodde någon rutten typ mitt schampo. Hoppas klasskamraterna snor hans barns duschprodukter i skolan samt att han själv blir ruinerad och arbetslös i nästa lågkonjunktur och börskrasch samt drabbas av leukemi.

1 kommentar:

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE