lördag 24 maj 2014

Inför maxning i bänk

Först 3 timmar solande på balkongen 8-11, en snabb tallrik flingor kl 11:30 och sedan prom till gymmet. För de som undrar fortsätter alltså fastandet. Jag är snart inne på 18e månaden och tror inte att jag kommer gå tillbaka till att äta frukost eller kvällsmat igen. Det här känns perfekt för mig.
 
Jogg 5 min 10-15 km/h (segt och tråkigt i värmen)
Marklyft 20*8, 60*5,80*5,100*5, 120*5,140*3, 150*3,5,4 (Svettigt och omotiverande, som att träna på resa i sydeuropa, men skönt att hamstern höll)
 
Bänkpress: 20*10,40*10,60*8,80*5, 105*5,5,5,5,5 (ganska lätt och snärtigt; jag hade inte skrivit upp vad jag skulle lyfta men tänkte att lätta 5*5 knappast kan skada. Jag tror att jag enligt rsr-schemat ska maxa på måndag men kanske är det smartare att skjuta på det till nästa lördag för egentligen skulle jag nog bara ha kört två set på 102.5 idag som "aktiv vila" inför maxningen)
 
Bicepscurls: 20*10, 30*10, 40*5, 35*5, 30*8, 25*8, 20*12,10,8,10 (tio set, boring but big, med kort vila, ca 30-45 sek och annorlunda utförande: framåtlutad och smalare grepp, med fokus på att verkligen krama biceps - det kändes bra trots de låga vikterna)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE