onsdag 28 maj 2014

Noteringar om planer för framtiden

Så här ser mitt excelark med bokidéer, listor och planer för framtiden ut. Det finns redan mer än jag hinmner med resten av livet. Härligt.




2 kommentarer:

  1. Blir du inte stressad av det där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant fråga. Du är den första som istället för att undra om jag inte kommer bli apatisk, sysslolös och tyna bort när jag inte längre jobbar, istället frågar om jag inte blir stressad av alla saker jag kan göra när jag är ledig.

      Svaret är: "nej, jag blir bara stimulerad och förväntansfull och vill fylla på med ännu fler idéer och mål"

      Radera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE