måndag 23 juni 2014

Failure

Det gick inte som det var tänkt idag. Jag var helt enkelt inte så stark som jag hade hoppats.

I bänken blev det 100x5, 110x5,5,5, 100x7,5 - dvs jag fick helt ge upp idén med 6x6 på 110 och de tre femmorna jag gjorde var inte direkt snärtiga ). Nåja, jag fick ganska mycket repsträning på lagom vikter trots allt. Det är klart bättre än facit i marklyft...

I mark blev det en etta på 165 och en nolla på 167,5 - därmed blev det varken tungt eller träning. Faktum är att man kan kalla det för total markvila idag. Vi får se vad det betyder för torsdagen; att jag är fräsch och kan lyfta tungt eller om jag ska använda passet för att faktiskt träna på riktigt - kanske 5x5x160? I vilket fall som helst börjar en seriös träningsperiod med 5x5 efter Visbyhelgen.

Ingen uppvärmning
Bänkpress: 20x15, 40x10, 50x10, 60x10, 70x5, 80x5, 90x5, 100x5, 110x5,5,5, 100x7,5
Marklyft: 20x10, 60x5, 100x5, 140x3, 165x1, 167.5x1-
Skivstångsrodd: 100kg x5,5, 80x12,9,9
Biceps: diverse på 20,30,40,35,30,25,20,20 med vila på 30-40 sekunder och fokus på konstant anspänning utan mikrovilor i topp och botten av en rep.

Nåja, förutom marklyft så var det ändå ett ganska bra pass som borde ge bra träningseffekt för bröst, triceps, rygg och biceps även om just marklyftsrörelsen inte fick något extra idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE